8.24.2015

Vietnamenam #2

PART II: 
Efter en hel uge med ikke-så-spændende aktiviteter ventede en hel ny uge med lidt mere adventure. Vi kom lidt mere ud og det var så hyggeligt. Jeg fik lov til at sidde bag på knallerten og mærke vinden i håret og køle lidt af, noget som jeg aldrig kommer til at hade. Jeg tror faktisk bare at jeg ikke er så god til at sidde stille og være det samme sted i for lang tid, jeg vil OPLEVE og lave noget hele tiden. Det var derfor rigtig unfair at mine forældre var ude HVERDAG og lave et eller andet fordi de vågnede tidligt.
Så sød fætter med mundbeskytter og rygsæk!

Banh Xeo som jeg plejer at elsker, men efter den mad oplevelse skal jeg ikke have det i lang tid. 

Familie spisning

Så skulle vi endelig til Nha Trang som er en af mine yndlings byer i Vietnam, og det er helt sikkert mest pga stranden. Natten før vi skulle afsted skete fik vi indbrud hos min mormor, hvor min moster nye iPhone 6 blev nappet. Virkelig uheldigt. Det klammeste var at vinduet til stuen hvor jeg sov med mine søskende også blev åbnet, så tyvene har kigget på os mens vi sov. Derudover lå vores 3 iPhones, en iPad og en computer til opladning ude i stuen, men de blev heldigvis ikke taget. Det var virkelig chokerende, for det skete på ingen tid og min moste var vågen mens det skete.
Heldigvis skulle det ikke ødelægge noget med Nha Trang turen, men jeg sov virkelig utrygt de næste nætter. Turen til Nha Trang var super skøn, vi fik badet en masse, oplevet byen, shoppet lidt og spist en masse god mad. Jeg mødtes også med min ven Paul, så det var virkelig sjovt at møde en nede i Vietnam. Ellers var vi forbi Vin Pearl og Egg Mud Bath og ellers gik dagene i Nha Trang så hurtigt. Vi var også rigtig meget ude om aftenen og få nogle aften smoothies og ellers bare vandre rundt på egen hånd.

Jeg ved ikke om Nha Trang altid ser sådan ud, men der var ihvertfald noget Sea Festival de dage vi var dernede, så helt stille på gaderne var der aldrig. 

Flotte raincoats

Yas, stranden med kæmpe bølger, virkelig grineren.

Kæmpe bølger

Lækre smoothies om aftenen
Morgenmad om hjørnet hos den lokale Banh Mi street kitchen.

Egg Mud Bath

Efterfølgende en rigtig god tur til Nha Trang var vi bare hjemme de næste par dage og lege med naboens børn og spise en masse usunde snacks, da naboen overfor havde en lille kiosk. Derudover blev vi godt underholdt af min kære lille Liam! Han var så sød med sin maske.

Uden tvivl de lækreste snack chips i Vietnam hahah..

Flere af dagene nød vi også på Cam Ranh Bay, som faktisk er en ret god strand.

Underholdning fra lille Liam

Næste tur gik så til Mui Ne, som jeg havde rigtig høje forventninger til. Det var så en ikke så smart ide, for der var jo ikke noget i Mui Ne. Hverken seværdigheder eller mennesker, der var kun resorts og atter resorts. Altså det kan godt være at det var nogle flotte og luksus resorts, men udover det er det jo ikke fedt at være der når der ingen mennesker er. Selvom omgivelserne i resortsne så idylliske ud blev jeg altså skuffet, og vi var der heldigvis også kun en dag og fik slikket lidt sol, kørt hen til et supermarked og så deres "ørken" og fairy stream som var virkelig beskidt. 
Malibu resort

Forventningsfulde i bilen og glade for selfies

Min lillesøster som snart er min storesøster..

Mui Ne's ørken

Og det de kalder Fairy Stream!

Så nåede vi faktisk den sidste uge af min Vietnam del med mine forældre, og der blev der besøgt familie og besøgt gravsteder (morfar og farfar) som var rigtig rørende. Jeg blev så emotional da jeg skulle sige farvel til mine nevøer, for de kunne ikke forstå at der først ville gå nogle år før vi sås igen. Jeg blev rørt da jeg skulle tage afsked med min farfars gravsted. Og så blev jeg rørt da jeg skulle tage afsked med min familie som jeg havde været op og ned af i tre uger i streg. :'( 

Nyder min mad i fulde drag, uden tvivl det bedste  billede.

Vores yndlings transportmiddel, ko-vognen.

Kirke kl 4 om morgen på en torsdag, hip hurra.


Mine adventure-buddies

Dejlige mutter

Papa's papa

Det lokale marked,  blending in

Så blev jeg sendt afsted mod Saigon, hvor et nyt eventyr ventede mig. Jeg var så heldig at få lov til at flyve ind mos Saigon nogle dage før Cambodia-eventyret startede så jeg kunne hænge ud med mine venner, opleve og bruge en masse penge. Jeg overnattede hos min kusine og var inde i indre by, og mere om det vil jeg fortælle i næste indlæg. Ses for nu bloggis. //M



Ingen kommentarer: