8.26.2015

Vietnamenam & Cambodia #3

PART III: 
Så kom jeg endelig til Saigon, og jeg sad bogstavelig talt med store øjne hele vejen i Taxaen fra lufthavnen til min kusines sted. Jeg har aldrig rigtig oplevet byen, og nu var jeg endda næsten på egen hånd. Jeg kunne knap nok vente. Første aften blev jeg genforenet med min k, og det var SÅ godt at se ham igen og det var sjovt at vi var flere tusinde kilometer fra hjem. Vi var ude og spise på et fancy pizza sted, og ellers fik jeg bare lov til at se Saigon. De næste dage i Saigon mødtes jeg med venner og hang ud med dem. Det var en hel anden oplevelse af Vietnam når man selv går rundt og skal passe på penge og papir, selv bruger så mange penge man vil, bare er på egen hånd det er jeg helt vild med. Jeg kan huske at jeg var rædselsslagen for trafikken første aften, men det var som om at frygten hurtigt gik væk.

Så mange biler og høje skyskrabere i Saigon

Der er ihvertfald ikke stille på Backpacker street om natten



Endelig lidt vestligt mad efter 3 ugers viet mad!

Det ligner jo slet ikke det Vietnam jeg kender

Haha, Saigon for mig handlede tydeligvis kun om maden, og jeg kan anbefale vandmelon juice, det smager basically bare af vandmelon haha.

Lørdagen inden jeg blev sendt hen til gruppens hotel, mødtes jeg med min familie som også var taget ind til Saigon for at sige farvel til mig. Vi var lige turister for en  halv dag, og det var rart at se dem en sidste gang inden jeg tog til Cambodia, men jeg må indrømme at være på egen hånd var meget mere befriende. 
En glad far


Familie foto lige foran Vietnams Notre Dame kirke. 

Så checkede jeg ind på hotellet hvor gruppen skulle være de næste to dage inden vi tog til Cambodia mandag morgen, og mødtes med nogle af de andre. Første aften var rigtig hyggeligt, for vi var ude og spise fælles mad og så kunne deltagerne lære hinanden at kende. Jeg vidste godt hvem de fleste var, men jeg havde aldrig rigtig snakket meget med disse folk, men folk var virkelig åbne for nye så det var super hyggeligt! Senere tog vi på yndlings klubben LUSH som minder om en rigtig vestlig klub. Søndagen blev så brugt på at købe diverse ting i Cho Ben Thanh som var folkets yndlings marked. Vi tog også hen og fik lækker massage, og ellers blev dagen på at ordne diverse ting og spise lækkert mad. Om aftenen checkede de sidste ind på hotellet, og vi tog ud og spiste fælles aftensmad og igen tog vi i byen. 

På rooftop

Jeg vil anbefale dette sted til Massage, very good.

Selfie i klubben med Mai :)

Efter en hård og lang nat, skulle vi op tidligt for bussen til Cambodia ventede. Busturen var slet ikke så hård, da de fleste bare lå og sov. Da vi ankom til hovedstaden Phnom Penh lignede det egentlig bare Vietnams Saigon med store bygninger og en masse biler og knallerter. Der stod vi, en gruppe på 35 med store backpacks, midt i den travle by. Så ankom en masse tuktuk, som er en vogn med en knallert foran som skulle transportere os fra storbyen ud til landsbyen. Det var så nice at køre i den tuktuk, men da vi så ankom til Mekong floden og skulle sejle med færge over på en ø overfor Phnom Penh, var det ligesom at alt ændrede sig. På den anden side af Mekong floden var det container huse, mudret veje og en masse glade børn. Hele turen igennem landsbyen blev vi mødt af venlighed, hvor børn råbte "Hello" og folk vinkede til os. Vi ankom så til skolen hos Lasan brødrene og der blev vi mødt af en masse børn der kom løbende over til os og gav os en ordentlig velkomst. 

Det var en luksus bus vi kørte i, virkelig gode sæder.

Minh som er meget excited for vores tuktuk tur.

Adventure buddy Dat

På færgen


Det meget beskidte Mekong vand, som børnene stadig badede i.

En kort video om "the other side"

De mudrede og bumpede veje

Her er vores elskede lille skole og stedet hvor folk altid er glade. 

Der skete så meget dernede at det er svært at fortælle om det hele, så derfor kan i læse om vores tur på Thanh Niens blog som vi kørte under turen, der er rigtig mange flotte billeder og en masse tanker og oplevelser fra turen. God læsning, og vi ses for nu //M

Ingen kommentarer: